بنر موبایل ارزان سرای همکار عمده
پشتیبانی : 88227827-02188226487-02188228724-02109198042826
ولیعصر / چهاراه طالقانی مجتمع نور / طبقه 1 تجاری / واحد 9145-9148

تاریخچه اسپیکرهای KEF

guitariran-how-to-calibrate-studio-monitors

تاریخچه اسپیکرهای KEF، از K1 تا Concept Blades

KEF تقریباً ۶۰ سال است که اسپیکر می سازد – و موزه ای مملو از اسپیکرهای کلاسیک برای اثبات آن دارد.

ریموند کوک KEF را در سال ۱۹۶۱ تاسیس کرد. او یک مهندس آموزش دیده بود که به مدت پنج سال برای گیلبرت بریگز در Wharfedale کار کرد، قبل از اینکه به تنهایی به کار مشغول شد. نام این شرکت مخفف Kent Engineering and Foundry است و از همان ابتدا در Tovil، Maidstone مستقر بوده است.

یکی از محرک‌های اصلی این بود که کوک می‌خواست از مواد واحد محرک معمولی که Wharfedale در آن زمان استفاده می‌کرد (کاغذ) به پلاستیک‌های مختلفی که به‌تازگی در دسترس بودند، مهاجرت کند. وبقیه ماجرا در ادامه تاریخ این اسپیکر  است. سفری به KEF HQ داشتیم تا نگاهی به برخی از اسپیکرهای کلاسیک این شرکت بیندازیم.

برای مطالعه مقاله تاریخچه شرکت Bose کلیک کنید.

اولین اسپیکر KEF مانیتور K1 بود و این ناشی از عطش ریموند کوک برای فناوری پیشرفته واحد درایو و پیشینه مهندسی او بود. اسپیکر k1 یک اسپیکر سه طرفه بود که با ارتفاع کمی بیش از یک متر و بصورت ایستاده بود. درایور باس آن از یک دیافراگم مستطیلی مسطح ساخته شده و از پلی استایرن با پوسته آلومینیومی استفاده می کرد، همانطور که از میدرنج بیضوی در آن استفاده کرده بود. تیوتر گنبد ملینکس داشت، ملینکس یک فیلم پلی استری است که به دلیل استحکام کششی بالا و پایداری شیمیایی شناخته شده است.

K1 دارای یک محفظه سنگین ۱۱۰ لیتری است که برای کنترل رزونانس ها مهاربندی شده و به شدت میرا و کمیاب شده است.و در سه رنگ موجود بود: گردویی ، نخودی و قهوه ای.

در دهه شصت بازار بزرگی برای محصولات کیت وجود داشت، بنابراین مانیتور K1 هم به صورت آماده و هم به صورت کیت موجود بود. همچنین یک مدل سوم K1 به شکل Slimline که دقیقاً همان درایورها را داشت اما در محفظه ای با عمق کم بیش از ۱۲ سانتی متر در مقایسه با نسخه استاندارد ۳۵ سانتی متری قرار داشت وجود داشت.

KEF در آن زمان تعدادی مدل دیگر هم تولید کرد، سلست اصلی یک مدل «قفسه ای» دو ​​طرفه بود که بسیار کوچکتر از مانیتور K1 بود و از درایور باس معروف B139 استفاده کرده بود.

Celeste به دو صورت استاندارد و قابل حمل موجود بود و جالب است که نسخه قابل حمل از نظر فیزیکی بزرگتر از نسخه ثابت آن بود، همانطور که در بالا مشاهده می کنید.

در طول دهه ۱۹۷۰ KEF به توسعه محدوده خود ادامه داد و حرکت از ضبط‌های مونو به استریو به این معنی بود که اسپیکرها کوچک‌تر می‌شدند تا نیاز به وجود دو عدد از آنها در اتاق باشد.

مدل ۱۰۴aB اولین اسپیکر KEF بود که برچسب Reference را حمل کرد. KEF همچنین به تولید نسخه‌های کیت محصولات خود ادامه داد و KEFKIT 1 (1974-1977) نسخه‌ای از اسپیکر محبوب Choral بود.

فناوری علامت تجاری KEF اکنون آرایه درایور Uni-Q آن است. اینجا جایی است که تیوتر در وسط درایور میان رده یا میانی/باس قرار می‌گیرد و پراکندگی یکنواختی ایجاد می‌کند و به یکپارچگی کمک خواهد کرد. پایه نسبتاً متوسط ​​KEF C35 اولین دستگاهی بود که از آرایه Uni-Q استفاده کرد. اینها در سال ۱۹۸۸ منتشر شدند و در عرض چند سال این فناوری راه خود را به محصولات مرجع KEF وارد کرد.

در حالی که همه این محصولات بررسی های خوب تا عالی را به دست آوردند، اما محدوده بالای ۱۰۵/۳ ثانیه و (در کمال تعجب) غیر Uni-Q 104/2 بود که واقعاً سر و صدا ایجاد کرد. در این زمان بود که KEF تصمیم گرفت تا تعادل اسپیکرهای  داخل اتاق خود را فعال تر کند. تعدادی فیلتر جعبه غیرفعال بیرونی تولید کرد تا به یکنواخت شدن صدا کمک کند. این جعبه باریک در بالای ۱۰۵/۳s (بالا) است.

بیشتر بخوانید: تاریخچه و محصولات برند JBL

توسعه در محدوده مرجع در طول سالها ادامه یافت و در دهه ۲۰۰۰ حتی یک تیوتر فوق العاده برای استفاده از پهنای باند گسترده تر فرمت های دیسک با وضوح بالا مانند SACD و DVD-Audio بتولید کرد.

اسپیکرهای ایستاده و قدی برند kef

KEF با Muon گران‌قیمت بازار خود را افزایش داد (قیمت آن در سال ۲۰۰۹ ۷۰۰۰۰ پوند بود و امروز دو برابر شده است). در تصویر بالا می توانید یک نمونه اولیه  باشکوه را در کنار اسپیکرهای سری Reference که در آن زمان ساخته شده بودند، مشاهده کنید.

اسپیکرهای سبک برند kef

در طول دهه ۲۰۰۰، این شرکت به موفقیت بزرگی در بسته‌های اسپیکرهای سبک دست یافت. مدل “تخم مرغی” که در تمام نسخه های خود عالی ظاهر شد و به اندازه کافی تاثیر فروش زیادی داشت. در بالا نمونه هایی از انواع بلندگوهای این شرکت را مشاهده می کنید.

اسپیکرهای مدل تخم مرغی kef

تیم مهندسی با Concept Blade (تصویر بالا) به دنبال کردن مرزهای سطح بالا ادامه دادند – یک اسپیکر با سبکی خیره کننده که از آرایه Uni-Q بسیار بهبود یافته استفاده می کرد که با یک کوارتت از درایورهای باس همکاری می کرد و همه در یک محفظه فیبر کربنی صاف قرار گرفته بودند.

چنین طرح‌ها ثابت می‌کنند که روح اصلی KEF از فناوری پیشرفته و مهندسی با دقت در نظر گرفته شده هنوز به شدت در برند امروزی جریان دارد. و ان شاالله ادامه داشته باشد.


برای سفارش آنلاین و خرید اسپیکر اقساطی به قیمت عمده از اسپیکرها دیدن فرمایید و همکاران عزیز برای خرید اسپیکر عرفی با مشاورین فروش تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

انواع اسپیکر

فهرست مطالب این صفحه