بنر موبایل ارزان سرای همکار عمده
پشتیبانی : 09392387717-88226487-021-88228724-021-09198042826
ولیعصر / چهاراه طالقانی مجتمع نور / طبقه 1 تجاری / واحد 9145-9148

نحوه اتصال ساب ووفر به آمپلی فایر

نحوه اتصال ساب ووفر به آمپلی فایر

ساب ووفر چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

هنگام بحث در مورد ساب ووفرها، سوالات زیادی مطرح می شود. از چه سایزی استفاده کنیم؟ موقعیت ایده آل چیست؟با این حال، آنها در یک راه اندازی فراگیر و افزودنی خوب برای یک تنظیم استریو حرفه ای ضروری هستند.

حالا دقیقا subwoofer چیست، همه چیز در مورد یک ساب ووفر  بیس است. این بلندگو فرکانس‌های پایین‌تری را ارائه می‌کند – به‌ویژه ۲۰-۲۰۰ هرتز – که یک تنظیم سنتی دو کاناله یا صدای فراگیر به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را بازتولید کند. این فرکانس‌های پایین از سازهایی مانند کیک درام، گیتار باس، و ارگ پیپ و همچنین جلوه‌های صوتی فیلم مانند انفجار می‌آیند و عموما ساب ووغرها را در پایین سیستم صوتی قرار می دهند.

چگونه ساب ووفر را به آمپلی فایر وصل کنیم؟

اگر ساب ووفر شما آمپلی فایر داخلی ندارد ، حتماً می خواهید یک آمپلی فایر به آن وصل کنید. برای انجام این کار، به ساب ووفر، یک آمپلی فایر، حداقل یک مجموعه کابل RCA (اینها جک‌های قرمز، سفید و زرد روی یک کابل هستند)، بلندگوها و سیم‌های بلندگو نیاز دارید.

ابتدا باید به این فکر کنید که ساب ووفر را کجا نگه دارید. از آنجایی که ساب ووفر بیشتر روی بیس کار می کند (تن های پایین)، به اندازه بلندگوها به فشار جهتی نیاز ندارد. از آنجایی که باید کابل ها و سیم ها را بین ساب ووفرها و سایر دستگاه ها اجرا کنید، ممکن است بخواهید آنها فقط چند سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند.

اتصال ساب ووفر به آمپ

برای شروع کار با اتصال واقعی، ساب ووفر را با استفاده از کابل RCA به آمپلی فایر وصل خواهید کرد. اگر می خواهید یک اتصال استریو داشته باشید، به دو مجموعه کابل RCA نیاز دارید. خروجی ساب ووفر را به ورودی آمپلی فایر وصل کنید. جک روی آمپلی فایر حتی ممکن است برچسب “خروجی آن را ” داشته باشد تا کار را برای شما آسان کند. مطمئن شوید که هم ساب ووفر و هم آمپلی فایر خاموش و از منبع تغذیه جدا شده اند.

سپس باید تقویت کننده خود را به بلندگوهای خود وصل کنید. در پشت آمپلی فایر خود باید خروجی های بلندگو را پیدا کنید. سیم های بلندگو را به این خروجی ها وصل کنید — یکی به هر خروجی. سیم های بلندگو معمولاً فقط انتهای سیم خالی هستند. مطمئن شوید که سیم بلندگوهای خروجی چپ و راست را به بلندگوهای چپ و راست مربوطه خود وصل کرده اید. گاهی اوقات، تقویت کننده دارای قطب مثبت/منفی تعریف شده است، در این صورت باید مطمئن شوید که پایانه های مثبت و منفی مناسب هر بلندگو به همان قطبیت آمپلی فایر می روند.

اکنون، تقویت کننده های خود را به منبع تغذیه خود وصل کنید، سیم کشی خود را بررسی کنید. سپس آن را روشن کنید.

بیشتر بخوانید: ووفرها و بلندگوهای میان رده و تیوترها چه هستند؟

سؤالات متداول در مورد این نوع اتصال

برای اتصال ساب ووفر به گیرنده به چه کابلی نیاز دارم؟
شما حداقل یک و احتمالاً دو مجموعه کابل RCA می خواهید.
آیا نوع کابل مهم است؟
بله، کابل‌های subwoofer در ارتباط با اتصال واقعی اهمیت زیادی دارند زیرا کیفیت صدا را افزایش می‌دهند. و این کار را از طریق افزایش محافظی که به کابل اضافه می کنند انجام می دهند که سیگنال آنالوگ ارسال شده از طریق سیم ها را بهبود می بخشد. همچنین وزوز و سوت صوتی تولید شده را کاهش می دهد.
آیا می توانم فقط یک ساب ووفر به ماشین خود اضافه کنم؟
ارتقاء ساب ووفر جدید به کاربران این امکان را می دهد که آنها را به تقریباً هر سیستم استریوی اتومبیل موجود اضافه کنند. با این حال، برای انجام این کار، به یک تقویت کننده، حداقل یک مجموعه کابل RCA، بلندگو و سیم بلندگو نیز نیاز دارید.

چرا ساب ووفر دوتایی بهتر است؟

ساب ووفر دوتایی

یک ساب ووفر برقی با طراحی خوب، با جان بخشیدن به جلوه های فرکانس پایین و خطوط بیس موجود در فیلم ها و موسیقی، بعد کاملاً جدیدی به هر سینمای خانگی یا سیستم استریو و انواع اسپیکرها می بخشد. این صدایی را تولید می کند که می توانید هم بشنوید و هم احساسش کنید و نقش بزرگی در تعلیق صدا ایفا می کند که ما را از در تجربه های موسیقی غوطه ور می کند.

بیشتر بخوانید: اسپیکرهای بی سیم یا بلوتوث چگونه هستند

منتظر نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب هستیم.

 

بهترین اسپیکر های پارتی باکس با آمپلی فایر قوی را از صفحه خرید پارتی باکس مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

انواع اسپیکر

فهرست مطالب این صفحه