بنر موبایل ارزان سرای همکار عمده
پشتیبانی : 88227827-02188226487-02188228724-02109198042826
ولیعصر / چهاراه طالقانی مجتمع نور / طبقه 1 تجاری / واحد 9145-9148

نحوه تبدیل آنالوگ به دیجیتال

von-scart-auf-hdmi-heisst-von-analog-zu-digital-750x400-1

SCART به HDMI: نحوه تبدیل از آنالوگ به دیجیتال

 نحوه تبدیل آنالوگ به دیجیتال 

انتقال سیگنال از سوکت SCART به ورودی HDMI؟ این دو رابط AV واقعاً با هم هماهنگ نیستند. یک رابط دیجیتال مانند HDMI نمی تواند سیگنال های تصویر و صدای SCART آنالوگ را پردازش کند. اما راه هایی برای غلبه بر مانع بین فناوری آنالوگ و دیجیتال وجود دارد.

در این مقاله می خواهیم با پاسخ خود به سوالات خوانندگان پایان دهیم. یکی از خوانندگان مقاله ما در مورد AUX and Co پرسید که چگونه می توان یک پخش کننده DVD را به تلویزیون وصل کرد اگر ورودی RCA نداشته باشد، در حالی که پخش کننده DVD فاقد رابط HDMI است. در عوض، پخش کننده DVD هنوز هم می تواند خروجی SCART قدیمی داشته باشد، که تلویزیون مدرن فاقد آن است. چگونه این ناسازگاری را برطرف می کنید؟ و آیا اصلا ارزش تلاش را دارد؟

بیشتر بخوانید: ووفرها و بلندگوهای میان رده و تیوترها چه هستند؟

HDMI جایگزین SCART به عنوان استاندارد اتصال شد

 

کابل scard , hdmi

 

برای برقراری ارتباط بین SCART و HDMI، باید بر یک مانع غلبه کرد: ناسازگاری بین سیگنال های آنالوگ و داده های دیجیتال. مانند HDMI (مخفف رابط چند رسانه ای با وضوح بالا)، SCART (Syndicat des Constructeurs d´Appareils Radiorecepteurs et Televiseurs) اطلاعات صوتی و تصویری را فقط به عنوان سیگنال های آنالوگ منتقل می کند. این استاندارد در اوایل دهه ۱۹۷۰ توسعه یافت و از آن زمان به عنوان یک استاندارد مستقل از سازنده، خود را در بخش سرگرمی های خانگی در سراسر اروپا تثبیت کرد.

پشت تلویزیون و پورت SCART SCART روی تلویزیون

مزیت رابط SCART این بود که از مسیرهای انتقال آنالوگ مختلف مانند ویدئو کامپوزیت، S-Video یا RGB به طور مساوی پشتیبانی می کند. با این حال، SCART نمی تواند روش های انتقال دیجیتال را پردازش کند. حتی حداکثر وضوح تصویری که SCART می تواند منتقل کند در زمان UHD (Ultra HD) قدیمی به نظر می رسد: استاندارد PAL 720 x 576 پیکسل. در این بین HDMI تا حد زیادی جایگزین SCART شده است. این برای پخش کننده هایی مانند پخش کننده های DVD و Blu-ray و همچنین تلویزیون های LED مدرن با تیونرهای یکپارچه صدق می کند. معمولاً یک رابط آنالوگ یکپارچه را دوباره در آنجا پیدا نمی کنید.

راه حل تبدیل برای SCART به HDMI

اگرچه HDMI به استاندارد رایج تبدیل شده است، اما ممکن است اتفاق بیفتد که یک دستگاه قدیمی به تلویزیون مدرن تری متصل شود – برای مثال، یک دستگاه پخش DVD برای صاحبش ارزش ایده آلی دارد. یا به این دلیل که می خواهید کاست های قدیمی VHS را با یک ضبط کننده ویدیو پخش کنید. یا به این دلیل که به عنوان یک نوستالژی بازی می خواهید پلی استیشن نسل اول خود را به یک صفحه تخت متصل کنید. به دلیل ناسازگاری بین انتقال آنالوگ و دیجیتال، انتقال فیلم ها از SCART به HDMI بیش از یک آداپتور مکانیکی- الکتریکی صرف است.

در عوض، یک مبدل واقعی مورد نیاز است که ابتدا سیگنال آنالوگ پخش کننده را به داده دیجیتال تبدیل می کند. از آنجایی که چنین آداپتورهای فعال معمولاً حداقل حدود ۱ میلیون قیمت دارند، باید در نظر بگیرید که آیا سرمایه گذاری واقعاً منطقی است یا خیر. این برای مبدل ها صحبت می کند که می توانند سیگنال آنالوگ را به ۱۰۸۰ پیکسل ارتقا دهند. این با کیفیت Full HD مطابقت دارد. مزیت دیگر این است که آنها اغلب می توانند داده های صوتی را از سیگنال SCART فیلتر کرده و به طور جداگانه از طریق جک یا کابل کواکسیال خروجی کنند. این امکان اتصال دستگاه SCART را مستقیماً به یک سیستم مدرن hi-fi یا گیرنده AV فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: تبدیل FLAC به MP3

نتیجه‌گیری: آوردن سیگنال‌های SCART به دستگاه‌های HDMI ممکن است، اما همیشه ارزشمند نیست.

برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال

از SCART و HDMI برای انتقال اطلاعات صوتی و تصویری استفاده می شود. SCART تا حد زیادی با HDMI به عنوان یک استاندارد آنالوگ جایگزین شده است. یک مبدل برای آماده سازی داده های آنالوگ برای رابط HDMI مورد نیاز است. مبدل ها را خرده فروشان با قیمت حدود ۱میلیون میفروشند. به ازای مبدل SCART-HDMI: مقیاس بندی تا ۱۰۸۰ پیکسل. خروجی جداگانه سیگنال های صوتی ممکن است. مبدل‌های Contra SCART HDMI: هزینه‌های خرید به سختی بالاتر برای پخش‌کننده‌های بلوری سازگار رو به پایین با HDMI. جایگزین جذاب دیجیتالی کردن کاست های VHS است.


با این حال، چنین مبدلی ممکن است انتخاب مناسبی نباشد، زیرا جایگزین کردن پخش کننده DVD خود با پخش کننده Blu-ray می تواند سودآورتر باشد. به عنوان یک قاعده، آنها به سمت پایین سازگار هستند و می توانند DVD های قدیمی را پخش کنند. اگر می‌خواهید از SCART به HDMI استفاده کنید تا از ضبط‌کننده‌های قدیمی VHS استفاده کنید، می‌توانید کاست‌های ویدیویی را به سختی با هیچ هزینه بالاتری دیجیتالی کنید – اگر رایانه یا لپ‌تاپ دارید.

فروشگاه همکار عمده بزرگترین فروشگاه اینترنتی فروش اسپیکر خانگی در تهران.

دیدگاهتان را بنویسید

انواع اسپیکر

فهرست مطالب این صفحه