بنر موبایل ارزان سرای همکار عمده
پشتیبانی : 88227827-02188226487-02188228724-02109198042826
ولیعصر / چهاراه طالقانی مجتمع نور / طبقه 1 تجاری / واحد 9145-9148

نحوه جایگذاری سیم اسپیکر زیر فرش

نحوه جایگذاری سیم اسپیکر زیر فرش

نحوه اجرای سیم اسپیکر در زیر فرش هنگامی که سیم اسپیکر را زیر فرش نصب می کنید، به دلیل شکل صاف سیم و تمایل به ایجاد برآمدگی در فرش، این فرآیند می تواند دشوار و خسته کننده باشد. این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه سیم بلندگو را زیر فرش بدون آسیب رساندن به کفپوش یا مبلمان خانه خود اجرا کنید.

ابزار و مواد نوار ماهی (اختیاری)، کابل صوتی با کیفیت خوب، چاقوی تیز، تفنگ منگنه با ساقه صاف یا U شکل، تفنگ چکشی یا میخکوبی. پیچ گوشتی تخت.

مرحله ۱: طرح خود را برنامه ریزی کنید – قبل از شروع نصب سیم بلندگو، ابتدا باید محل نصب اسپیکرها را برنامه ریزی کنید. در حین برنامه ریزی، در نظر داشته باشید که بلندگوهای شما به کدام سمت خواهند رفت و نحوه قرارگیری آنها در مورد قرار دادن مبلمان چگونه است.

اطمینان حاصل کنید که در دو طرف هر بلندگو فضای کافی دارید تا افراد بتوانند به راحتی از کنار آنها عبور کنند، بدون اینکه روی سیم هایی که زیر فرش پنهان شده اند، قدم بزنند.

مرحله ۲ – بلندگوهای خود را پیدا کنید

مطمئن شوید که می دانید اسپیکرهای شما در کجا قرار دارند و در موقعیتی هستند که به شما امکان می دهد با سیم کافی به آنها برسید. به یاد داشته باشید که قرارگیری اسپیکر می تواند بر کیفیت صدا تأثیر بگذارد، بنابراین ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشید. اگر اسپیکرهای شما در کنار یکدیگر قرار گیرند، ممکن است از اینکه چقدر به سیم کشی کمی نیاز دارید تعجب کنید. (استفاده از کابل های کوتاه تر باعث از دست دادن سیگنال کمتری می شود.)

مرحله ۳ – طول نوار ماهی مورد نیاز را تعیین کنید

دو روش وجود دارد که می‌توانید بر اساس محل قرارگیری اسپیکر و تعداد سیمی که دارید، تخمین بزنید که چقدر نوار نیاز دارید. اگر اسپیکرهای شما در یک مکان قرار دارند و از هر یک فقط یک سیم خارج می شود. شما یک جفت پایه هم شکل (چون در صورت مطابقت با هم زیبا به نظر می رسند) در اتاق نشیمن خود دارید.

با استفاده از این فاصله و اضافه کردن ۱.۵ متر در هر دو طرف برای شلی، طول کل ۳.۵ متر به دست می آید. شما نمی خواهید نوار ماهی شما کوتاهتر از ۳.۵ متر یا بیشتر از ۴ یا ۵ متر باشد. هر چیزی که خارج از این محدوده باشد باعث ایجاد مشکل در نصب یا آسیب در حین استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اسپیکرهای بی سیم یا بلوتوث چگونه هستند

مرحله ۴ – سینی کابل را قرار دهید

با استفاده از متر، از یک نقطه به نقطه دیگر اندازه گیری کنید و نقطه ای را علامت بزنید که می خواهید اولین سیم اسپیکر از زیر فرش خارج شود. ممکن است چندین جفت اسپیکر داشته باشید، بنابراین باید تصمیم بگیرید که بین هر کدام چقدر فاصله باشد.

بیشتر اتاق‌ها با فاصله ۴۰ سانت بین هر کدام بهترین ظاهر را دارند، اما این به شما بستگی دارد! هنگامی که محل سینی کابل خود را اندازه گیری و علامت گذاری کردید، مته ای را پیدا کنید که کاملاً در آن سوراخ قرار می گیرد و از آن برای بریدن یک سوراخ کوچک در سینی کابل خود استفاده کنید. مطمئن شوید که با مته خود فشار زیادی وارد نکنید، در غیر این صورت فلز را پاره خواهید کرد.

مرحله ۴ – سیم برش خوب

اگر یک جفت سیم برش خوب نداشته باشید، بریدن سیم اسپیکر می تواند دردسرساز باشد. اگر سیم برش های خوبی دارید، هنوز هم کاری آزاردهنده و اغلب وقت گیر است. مجبور به سوراخ کردن دیوارها یا یافتن راه‌های خلاقانه برای عبور سیم از قرنیزها و روکش درب‌ها آزاردهنده‌تر است.

مرحله ۵ – اتصال اسپیکرها به گیرنده/تقویت کننده

بعد از اینکه سیم اسپیکر را زیر فرش خود قرار دادید، یک سر سیم صاف خود را به پورت گیرنده/تقویت کننده خود وصل کنید. سپس، انتهای دیگر را زیر فرش خود قرار دهید و آن را به یک اسپیکر وصل کنید.

اگر چندین اسپیکر را به هم وصل می کنید، آنها را به صورت سری وصل کنید. همه آنها با یک دکمه کنترل صدا کنترل می شوند. اتصال اسپیکرهای مختلف نیز صدای استریو ایجاد می کند. برای راهنمایی در مورد اجرای سیم اسپیکر در گوشه ها یا پشت دیوارها، به اجرای اسپیکرهای پشت دیوار مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: اسپیکرهای پرتابل پرقدرت برای مهمانی

نتیجه شما می توانید با موفقیت آهسته و با دقت، سیم اسپیکر را زیر فرش جایگذاری کنید. از آنجایی که سیم های اسپیکر اغلب قابل مشاهده هستند، اگر واقعاً نگران پنهان کردن آنها هستید، به جای سیم اسپیکر استاندارد، سیم با روکش پلاستیکی را امتحان کنید.

اگر خانه شما کاملا نو است و هنوز فرش نشده است، به جای آن از اسپیکرهای داخلی یا سقفی استفاده کنید. آنها به هیچ سیم کشی نیاز ندارند. حتی می توانید مجموعه ای از اسپیکرهای بلوتوثی را در نظر بگیرید. آنها هر روز محبوب تر می شوند.

سوالات متداول آیا می توانید سیم بلندگو را زیر فرش پنهان کنید؟ چگونه سیم‌های اسپیکر را زیر فرش بیاوریم فرش ضخیم می‌تواند به اتاق زیبایی بخشد، اما برخی افراد راحت نیستند که سیم‌ها و کابل‌ها را درست زیر پای خود احساس کنند. اگر می خواهید سیم اسپیکر را زیر فرش پنهان کنید، این امکان وجود دارد، اما برای کارهای اضافی آماده باشید. چگونه سیم های اسپیکر را زیر فرش بیاوریم؟ برای دستورالعمل های دقیق در مورد اجرای کابل زیر فرش در حالی که آن را از دید پنهان نگه دارید، ادامه دهید.

چگونه سیم بلندگو را زیر فرش ماشینم اجرا کنم؟ راه های زیادی وجود دارد که می توانید سیم اسپیکر را زیر فرش خود بکشید، اما من در مورد راه مورد علاقه خود صحبت خواهم کرد: استفاده از سیم اسپیکر تخت. سیم مسطح اسپیکر عالی است زیرا بسیاری از مشکلات مربوط به اجرای سیم های اسپیکر را به اشکال دیگر برطرف می کند. اجازه دهید ابتدا در مورد برخی از این روش های دیگر صحبت کنم و سپس در مورد آن صحبت خواهیم کرد

چرا من ترجیح می دهم از سیم بلندگوی تخت استفاده کنم.

چگونه می توان سیم را زیر فرش قرار داد؟ برای قرار دادن سیم زیر فرش، باید یک برانکارد سیمی تهیه کنید و از یک گوشه فرش شروع کنید. سپس سیم را به سمت مرکز فرش می کشید و با آن فرش را می کشید. سپس به گوشه مقابل فرش رفته و این کار را تکرار می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

انواع اسپیکر

فهرست مطالب این صفحه