بنر موبایل ارزان سرای همکار عمده
پشتیبانی : 88227827-02188226487-02188228724-02109198042826
ولیعصر / چهاراه طالقانی مجتمع نور / طبقه 1 تجاری / واحد 9145-9148

چگونه بلندگوها چند فرکانس را همزمان پخش می کنند؟

اسپیکر ها چگونه چند فرکانس را همزمان پخش می کنند؟

چگونه بلندگوها چند فرکانس را همزمان پخش می کنند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که بلندگوها چگونه کار می کنند؟ روشی که صدا کار می‌کند به این صورت است که حرکت بلندگوها را روی هم قرار می‌دهد، یعنی تعداد زیادی ارتعاشات مختلف و با ایجاد الگوی صحیح برای حرکت به عقب و جلو بلندگو، صداهایی با تعداد زیادی فرکانس مختلف را به طور همزمان تولید می‌کند. این نه حقیقت را در مورد نحوه پخش همزمان چند فرکانس بلندگوها بررسی کنید.

چرا بلندگوها چند فرکانس پخش می کنند

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه موسیقی یا سخنرانی شما می تواند از یک بلندگو اینقدر خوب به نظر برسد، دیگر تعجب نمی کنید! توضیح ممکن است کمی پیچیده باشد با این حال، فرض کنید به چیزی مانند ویکی پدیا یا موتور جستجوی اینترنتی دیگری دسترسی دارید. در این صورت، توصیه می‌کنم پس از یادگیری این بخش‌های ضروری، نحوه پخش همزمان چند فرکانس توسط بلندگوها را مطالعه کنید.

منبع این صدای عالی امواج ایستاده است: با ارتعاش هوای داخل بلندگو به داخل و خارج، گوش شما الگوهای خاصی را ثبت می کند. اگر یکی از این الگوها منجر به افزایش فشار و کاهش در بالا و پایین آن شود – فکر کنید موج در ساحل می‌نشیند – در این صورت فرکانس کامل‌تری با لغو بسیار کمتر از آنچه فقط از یک الگو دریافت می‌کنید، دریافت می‌کنید.

نحوه تولید صدا در بلندگو

نحوه پخش چند فرکانس توسط بلندگوها

بلندگوها در یک زمان یک فرکانس تولید نمی کنند، آنها چندین فرکانس دارند. روشی که صدا کار می‌کند این است که حرکت بلندگو را روی هم قرار می‌دهد – به معنای ارتعاش‌های بسیار زیاد – و با ایجاد الگوی مناسب برای حرکت به عقب و بلندگو، صداهایی با تعداد زیادی فرکانس مختلف را در یک زمان تولید می‌کند. به جلو.

این برهم نهی باعث می شود که تعداد زیادی تن صدا به طور همزمان تولید شود. شما می توانید آن را به عنوان کشیدن چندین خط روی سطحی که با دوده پوشانده شده است، در نظر بگیرید، یک خط را در جایی که انگشت شما به پایین لمس کرده است، باقی بگذارید و خطوط دیگری را در بالا یا کنار آن یکی بکشید.

بیشتر بخوانید: اسپیکر دوتایی یا تک کدام بهتر است

برخی از انواع منحنی های پاسخ فرکانس چیست؟

دو نوع اصلی منحنی پاسخ فرکانسی وجود دارد که هر دو بر حسب هرتز (Hz) اندازه گیری می شوند. اولین خط یک خط صاف است – آن را به عنوان یک خط مستقیم بین دو نقطه، یکی در دو طرف، در نظر بگیرید. این توضیح می‌دهد که وقتی بلندگوی خود را متعادل یا معمولی تنظیم می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد – در اکثر بلندگوها، دور شدن از حالت تخت به این معنی است که آنها شروع به برجسته کردن قسمت‌های خاصی از آن خط صاف می‌کنند. اگر خیلی از حالت خنثی فاصله بگیرید، بلندگوی شما صدای بیشتری نسبت به بیس تولید می کند یا برعکس.

چرا پاسخ فرکانس هنگام خرید بلندگو مهم است؟

پاسخ فرکانس، یکی از حیاتی ترین مفاهیم در صدا، به چگونگی بازتولید یک بلندگو در محدوده فرکانس های مختلف اشاره دارد. بر حسب هرتز (هرتز) اندازه‌گیری می‌شود، جایی که بیس بین ۲۰ تا ۲۰۰ هرتز، متوسط ​​از ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ هرتز و سه برابر شدن از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز است. یک قانون سرانگشتی خوب این است که اگر نتوانید آنچه را که به درستی گوش می دهید بشنوید، ارزش وقت گذاشتن را ندارد.

هنگام انتخاب یک جفت بلندگو، قبل از خرید باید پاسخ فرکانس آنها را بررسی کنید. این دقیقاً به شما می گوید که صداهای تولید شده توسط بلندگوهای شما چقدر واضح خواهد بود. اجرای خوب در اینجا به این معنی است که آوازها غنی و عمیق باشند و بیس خیلی کم عمق یا مخدوش به نظر  نرسد.

فرکانس صدا

نتیجه علم زیادی پشت نحوه کار بلندگوها وجود دارد، و ما خوشحالیم که این اطلاعات را با شما به اشتراک می گذاریم – و امیدواریم که بتوانید درک بهتری از نحوه کار بلندگوها داشته باشید! امیدواریم از مقاله ما لذت برده باشید. لطفاً در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام در بخش نظرات زیر با ما در تماس باشید. با تشکر برای خواندن.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین بلندگو و باند

سوالات متداول آیا می توانید همزمان به چندین فرکانس گوش دهید؟ نه، شما نمی توانید همزمان به چندین فرکانس گوش دهید. گوش فقط قادر به شنیدن یک فرکانس در یک زمان است. مهم نیست که سیستم صوتی شما چقدر خوب است یا بلندگوهای شما چقدر بزرگ هستند و هرگز نمی توانید بیش از یک فرکانس را به وضوح بشنوید زیرا مغز شما این اجازه را نمی دهد.

چگونه یک بلندگو این همه صدا تولید می کند؟ همه بلندگوها به روش‌های متفاوتی می‌لرزند – و به این ترتیب صدا تولید می‌کنند. اگر بلندگوی روی میزتان قرار دارد، به زیر آن نگاه کنید. چه چیزی می بینید؟ یک تکه کاغذ بزرگ و مسطح. به آن مخروط یا گاهی دیافراگم می گویند. آن را به دو تکه کاغذ صاف دیگر که به عنوان سیم پیچ صدا شناخته می شوند وصل می شود (این اصطلاح از محرک های سیم پیچ صدا گرفته شده است).

بلندگوها چگونه فرکانس را کنترل می کنند؟ برای اینکه صدایی واضح و واضح تر به شما ارائه دهند، بلندگوها فرکانس را با تیوتر، ووفر و شبکه متقاطع کنترل می کنند. برای اینکه گوینده بتواند نت های کم را یادداشت کند، باید در یک جهت حرکت کند. اما برای تولید نت های بالا، باید به سمت دیگری حرکت کرد. تیوتر به مخروط بلندگو اجازه می دهد تا با تغییر جریان الکتریکی به حرکت مکانیکی از طریق نیروی الکترومغناطیسی (اثر فشار-کشش) به جلو و عقب حرکت کند.

یکی از بهترین برند های اسپیکر که چند فرکانس همزمان را پخش می کند، اسپیکر تسکو می باشد که می توانید انواع آن را مشاهده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

انواع اسپیکر

فهرست مطالب این صفحه