بنر موبایل ارزان سرای همکار عمده
پشتیبانی : 88227827-02188226487-02188228724-02109198042826
ولیعصر / چهاراه طالقانی مجتمع نور / طبقه 1 تجاری / واحد 9145-9148

چگونه اسپیکر ارزان بخریم؟

اسپیکر خانگی ارزان

از اونجایی که تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی یکی از تفریحات پرطرفدار بین تمام مردم دنیا هستش، داشتن یک اسپیکر خونگی خوب میتونه لذت بیشتری از این تفریح رو برامون به وجود بیاره.

اما از اونجا که اسپیکر های مختلف، با کاربری های متفاوت توی بازار وجود دارن و کار انتخاب بهترین اسپیکر خانگی کمی مشکل هستش، ما قصد داریم تا شما رو با ویژگی های یک اسپیکر خونگی خوب آشنا کنیم تا با قیمت مناسب بتونید بهترین اسپیکر خونگی مناسب خودتون رو پیدا کنید.

انتخاب بهترین اسپیکر خانگی

 

اگه شما هم از اون دسته افرادی هستین که کیفیت صدای دریافتی موقع تماشای فیلم و سریال و یا حتی گوش دادن به موسیقی توی خونه خیلی براتون مهمه و دنبال بهترین اسپیکر خونگی مناسب خودتون میگردید، باید به چند نکته ی مهم توجه کنید تا بهترین انتخاب رو داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا این نکات رو با هم مرور کنیم.

داشتن اسپیکر با کیفیت و ارزان یکی از مهمترین دغدغه های هر کاربری است برای مشاهده محصولات وارد صفحه خرید اسپیکر ایستاده ارزان شوید.

 

توان صدای اسپیکر خانگی

اولین قدم مهم برای انتخاب یک اسپیکر خانگی مناسب این است که شما ابعاد اتاقتان را بدانید و بر اساس آن دنبال یک اسپیکر با توان صدای مناسب بگردید. هر چه اتاق بزرگتر، توان RMS بیشتر. برای اینکه این کار براتان راحت تر شود یک ویدئو ۲ دقیقه ای برایتان در نظر گرفته ایم که به شما در انتخاب اسپیکر با توان مناسب کمک میکند.

توان صدا یا rms در اسپیکر خونگی چیست ؟

برند اسپیکر خانگی

توجه به برند اسپیکر و سابقه ی اون برند میتونه خیلی به انتخاب شما کمک بکنه. پس خوبه که با بهترین برند های اسپیکر دنیا آشنا باشیم. اگرچه برای خرید اسپیکر خانگی نیاز نیست به سراغ بهترین برند های اسپیکر بریم. چون عملا اسپیکر های خونگیِ برند های بزرگ خیلی کم و به سختی توی ایران پیدا میشن.

پشنهاد میکنم برای اینکه یک اسپیکر خونگی خوب با قیمت مناسب بخرید به سراغ برند های میانرده ایرانی و خارجی برید که از قضا، اسپیکر های خونگی که تولید میکنند، کیفیت ساخت و صدای بسیار مناسبی هم دارند.

برند هایی مثل میکرولب ( Microlab )، مکسیدر ( Maxeeder )، جی بی ال ( JBL ) ایرانی، ویکر ( Vker )، تسکو ( TSCO ) … جز برند هایی هستند که برای خرید اسپیکر خانگی میتونید بهشون اعتماد کنید.

برندهای ایرانی اسپیکر

 

نمونه هایی از برندهای تولید کننده اسپیکر

طراحی و ظاهر اسپیکر خونگی

انتخاب شکل ظاهری یک اسپیکر خانگی میتونه یکی از مسائلی باشه که یک مقدار سلیقه ای به نظر برسه. چون ظاهر یک اسپیکر خونگی باید به گونه ای باشه که با بقیه وسایل خونه هم خونی داشه باشه و اون نظم رو بر هم نزنه.

مثلا اگه طراحی داخلی خونه ی شما کلاسیک باشه هرگز نباید به سراغ یک پارتی باکس برید. گرچه اون پارتی باکس خیلی هم خوشگل و پر زرق و برق باشه.

این رو هم باید بگم برند های مختلف اسپیکر هایی رو که برای استفاده خانگی درست میکنند بیشتر ساده و و با طراحی کلاسیک هستن و این طراحی میتونه در بیشتر خونه ها استفاده بشه، بدون اینکه اختلالی رو در نظم خونه به وجود بیاره.

پس اگه شما هم قصد خرید اسپیکر خونگی رو دارید بهتره به طراحی داخلی خونتون و اسپیکر توجه کنید. و از رفتن به سراغ اسپیکر های رنگ و وارنگ خود داری کنید.

کیفیت صدای اسپیکر خونگی

درسته که از هر اسپیکری میشه هر جایی استفاده کرد اما بهتره وقتی سراغ خرید یک اسپیکر خونگی میرید بیشتر به کیفیت صدای اون اسپیکر توجه کنید تا بلندی صداش. یعنی توان RMS رو در نظر بگیرید اما بیشتر به فرکانسی که اون اسپیکر توش کار میکنه توجه کنید.

بازه فرکانسی که گوش انسان میشنوه بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز هستش و این رو باید بدونید فرکانس صدای انسان بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ هرتز قرار میگیرد. این بازه به ما نشان میدهد اسپیکری برای استفاده ی خانگی خوب است که این بازه را به خوبی پوشش بدهد. یعنی بیشتر روی میدرنج و تیوتر تمرکز داشته باشد تا ساب ووفر.

انواع اسپیکر خانگی

بسته به نوع کاربری شما از اسپیکر و نوع صدایی که دریافت میکنید اسپیکر های مختلفی وجود دارند که قصد دارم چند مدل رو بهتون معرفی کنم:

اسپیکر های دسکتاپ

این اسپیکر های خونگی گرچه خیلی کمتر در کنار سینمای خانگی استفاده میشن اما به هیچ عنوان نمیشه از کیفیت صدای خروجیشون چشم پوشی کرد. این اسپیکر ها معمولا در کنار کامپیوتر استفاده میشن اما کیفیت بالا و صدای استریویی که تولید میکنند باعث شده تا بتوانیم از آنها به عنوان یک اسپیکر خانگی کوچک استفاده کنیم.

ساند بار

ساندبار ها دقیقا همون اسپیکر های باریکی هستند که صدای بسیار فراگیری رو به گوش شما میرسونن. ساندبار ها دارای دو بلندگوی چپ و راست هستن که صدای استریو رو تولید میکنند. در واقع باید بگویم با وجود این اسپیکر ها شما صدا را دقیقا از همان جهتی که باید میشنوید و این لذت تماشای فیلم را دو چندان میکند.

اسپیکر ایستاده

اسپیکر های ایستاده یکی از رایج ترین و البته پرطرفدار ترین اسپیکرهایی است که برای استفاده خانگی هستند. معمولا قدرت صدای این اسپیکر ها با توجه به تعداد زیاد درایو ها، فوق العاده هستند و صدای بسیار با کیفیت را ارائه میدهند.

وزن این اسپیکر ها کمی سنگین تر هستش و البته با توجه به استفاده خانگی، نیاز نیست اون رو زیاد جابجا کنید.

اسپیکر های ایستاده خانگی در دو مدل جفتی و تک توسط برند های مختلف تولید و ارائه میشن که در زیر میتونید با چند نمونه از این اسپیکر های خونگی آشنا بشید.



اسپیکر خونگی Star Light مینگو




اسپیکر بزرگ 3700 JBL




اسپیکر خانگی گاما D-MAX سفید



امکانات و درگاه های ارتباطی اسپیکر خونگی

توجه به یک سری امکانات از اسپیکر هم جز نکاتی است که مهم به نظر میرسد. در واقع اسپیکر های امروزی معمولا امکانات مناسبی دارند اما به هر حال باز هم شما حواستان را جمع کنید تا بعدا پشیمان نشوید. یک اسپیکر خونگی خوب، حتما باید دارای ریموت کنترل و بلوتوث باشد. اگه این اسپیکر اپلیکیشن هم داشته باشه که چه بهتر.

اگه قراره با اسپیکر کمی خوش گذرونی بکنید، بهتره اسپیکرتون ورودی های AUX، کارت حافظه و فلش مموری رو در کنار ورودی های میکروفون سیمی و پیکاپ گیتار داشته باشه. وگرنه برای استفاده در خانه داشتن ورودی های اپتیکال و کوآکسیال کافی بنظر میرسه و حتما باید این دو ورودی رو اسپیکرتون ساپورت کنه. تا موقع اتصال به تلویزیون با مشکل مواجه نشید.

گارانتی اسپیکر خانگی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید اسپیکر یا هر وسیله ای وجود گارانتی معتبر برای اون محصول هستش. ممکنه اسپیکر خونگی یا هر وسیله ی دیگه ای که میخرید تا سالها دچار مشکل نشه اما، وجود گارانتی معتبر که هنگام خرید کالا به شما ارائه بشه میتونه تا حد زیادی خیالتون رو راحت کنه که با یک برند معتبر روبه رو هستین که خدمات پس از فروش رو هم به خوبی انجام میده.

قیمت اسپیکر خانگی

ما در مورد بودجه ای که قرار است برای خرید اسپیکر خونگی در نظر بگیرید دست شما رو باز گذاشتیم و باید بگیم حتی با بودجه های زیر ۵ میلیون تومان هم میشه اسپیکرهای خوبی رو خرید.

اما در بخش قیمت اسپیکر خونگی باید بگم، شما باید دنبال مناسب ترین قیمت محصول باشید. شما میتونید به فروشگاه های مختلفی سر بزنید و قیمت محصولاتتون رو چک کنید.

ولی با خیال راحت باید بهتون بگم سایت همکار عمده محصولاتش رو به قیمت عمده برای شما مشتریان در نظر گرفته و قیمت خیلی از محصولاتش مخصوصا اسپیکر ها، از قیمت بازار پایین تره.

برای خرید اسپیکر خونگی میتونید به “همکار عمده” اعتماد کنید چون:

همکار عمده به صورت مستقیم با بیش از ۱۰ برند معتبر تولید کننده و وارد کننده ی اسپیکر در حال همکاری بوده و این همکاری و اعتبار همکار عمده باعث شده تا قیمت تمام شده محصولات این شرکت از قیمت های روز بازار پایین تر باشد.

همکار عمده شرایط خرید اقساطی بدون نیا۲

۱ز به ضامن داره که برای اسپیکر های بالای ۴ میلیون در نظر گرفته.

تنوع اسپیکر های خونگی همکار عمده بالاست و البته اگر در تهران هستید میتونید به صورت حضوری تشریف بیارید و تست صدای هر اسپیکری که خودتون دوست دارید رو انجام بدید.

امیدوارم راهنمای خرید اسپیکر خونگی بتونه بهتون کمک بکنه تا بتونید بهترین اسپیکر که مناسبه خونتون هم باشه رو بخرید و از گوش دادن موسیقی و تماشای فیلم، لذت ببرید.

اگر قصد خرید اسپیکر پارتی باکس دارید اما اطلاعی از مشخصات آن ندارید پیشنهاد میکنم به مقاله پارتی باکس چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

انواع اسپیکر

فهرست مطالب این صفحه