بنر موبایل ارزان سرای همکار عمده
پشتیبانی : 88227827-02188226487-02188228724-02109198042826
ولیعصر / چهاراه طالقانی مجتمع نور / طبقه 1 تجاری / واحد 9145-9148

پارتی باکس چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

پارتی باکس چیست ؟
پارتی باکس چیست ؟

به تازگی خیلی از مشتریان ما از ما یک سوال دارند “ پارتی باکس چیست ؟ ” پارتی باکس یک اسپیکر شارژی قابل حمل است که داری امکاناتی در حد یک اسپیکر نیمه حرفه ای است که مهم ترین ویژگی های آن شامل رقص نور ، ورودی بلوتوث و USB ، میکروفون بی سیم و باتری قابل شارژ می باشد.

اگر می خواهید انواع پارتی باکس را همراه با قیمت های مختلف مشاهده کنید روی قیمت پارتی باکس کلیک کنید.

کلمه پارتی باکس را اولین بار شرکت JBL بر روی محصولاتش گذاشت و با استقبال بسیار خوبی در سطح جهان مواجه شد.

اولین پارتی باکس ارئه شده توسط شرکت JBL مدل “JBL PartyBox On-The-Go” که یک اسپیکر بلوتوثی قابل حمل بود و حدود 100 وات توان داشت .
پارتی باکس ها نسل جدید اسپیکر های همراه و قابل حمل هستند که نسبت به اسپیکر های نسل قبل پیشرفت قابل توجهی داشته اند البته هنوز در حال کامل تر شدن هستند .

ویژگی های پارتی باکس

1 - داشتن ورودی های مختلف و کاربردی

ورودی های پارتی باکس چیست و چه کاربردی دارد ؟
یکی از ویژگی های مهم پارتی باکس شیوه های گوناگون متصل شدن به آن است که به راحتی بتوان با وسایل مختلف مانند گوشی موبایل ، تلویزیون ، رم و فلش و … به آن متصل شد.

اولین و پرکاربرد ترین راه اتصال به Party Box ” بلوتوث ” است که به شما این امکان را می دهد تا با گوشی تلفن همراتان به این اسپیکر متصل شوید و آهنگ مورد نظرتان را پخش نمایید .

دومین ورودی مهم پارتی باکس ها پشتیبانی از رم و فلش مموری است ، بسیار مهم است که یک اسپیکر دارای ورودی USB باشد و در بسیاری از مهمانی ها و مراسمات از این ویژگی استفاده می شود .

ورودی های یک پارتی باکس شامل موارد زیر است

  • بلوتوث
  • فلش مموری
  • کارت حافظه
  • ورودی گیتار
  • کابل AUX
  • رادیو
  • میکروفون بی سیم
  • میکرفون  سیمی
  • ورودی کواکسیال
  • اتصال اپتیکال

ورودی های کواکسیال و اپتیکال برای اتصال به تلویزیون به کار میرود و در بسیاری از پارتی باکس ها وجود ندارد اما نگران نباشید برای اتصال به تلویزیون می توانید از ورودی AUX  استفاده نمایید.
در واقع یکی از مزایای پارتی باکس امکان اتصال به تلویزیون می باشد که با یک کابل تبدیل AUX امکان پذیر است .

اگر میخواهید روزمره با استفاده از اسپیکر خود زبان یاد بگیرید پیشنهاد میکنم به مقاله یادگیری زبان با اسپیکرها مراجعه کنید.

2 - قدرت و شفافیت بالای صدا در Party Box

این اسپیکر های قابل حمل در اندازه های مختلفی تولید شده اند و از درایو اسپیکر های مختلفی در آنها استفاده شده است.
ووفر های استفاده شده در پارتی باکس ها معمولا در اندازه های : 6/5 ، 8 ، 10 ، 12 اینچ می باشد و هر چه اندازه درایو اسپیکر بزرگتر باشد توان واقعای اسپیکر بیشتر خواهد بود .

توان واقعی اسپیکر ها را با RMS نشان می دهند و هر چه این عدد بیشتر باشد قدرت صدای اسپیکر بیشنر خواهد بود.
به دلیل داشتن قدرت صدای بالا این اسپیکرها برای مهمانی ها ، جشن ها ، گردش و تفریح در طبیعت و … بسیار مناسب می باشند.

شفافیت صدای یک اسپیکر به تنوع درایو های پخش کننده صدا مربوط است ، به طور کلی چهار نوع درایو اسپیکر وجود دارد که عبارت اند از : ووفر – ساب ووفر – میدرنج و توییتر که وجود حداقل ووفر و توییتر در یک اسپیکر الزامی می باشد . 

البته ووفر ها نیز دارای کیفیت های مختلفی هستند که کیفیت صدای یک ووفر را با زیاد کردن صدای آن می توان تشخیص داد ؛ اگر صدای اسپیکر را تا 80 درصد زیاد کنیم و اسپیکر دچار نویز یا افت کیفیت صدا نشد می توان گفت که جنس ووفر آن خوب است.

3 - رقص نور اسپیکر Party Box

ترکیب رقص نور و صدای موزیک بسیار مسرت بخش است و می تواند لحظات بسیار شادی ایجاد نماید . 

اگر می خواهید بدانید انواع رقص نور های پارتی باکس چیست بهتر است بگوییم رقص نور های به کار رفته در Party Box دارای انواع مختلفی است ؛

  • رقص نور چراغی
  • رینگی (دایره ای ) 
  • فول LED

سه نوع رقص نور رایج در پارتی باکس ها می باشد . 

رقص نور معمولا با ریتم آهنگ تغییر می کند و دارای جلوه های بسیار زیبایی است مخصوصا اگر فول LED باشد . 

علاوه بر رقص نور فلش لایت و لیزر نیز در برخی پارتی باکس ها استفاده شده است که به زیبایی محیطی می افزاید و بسیار خیره کننده می باشد . 

رقص نور در اسپیکر ها

4 - باتری قابل شارژ

یکی دیگر از ویژگی های اسپیکر های قابل حمل و یل پارتی باکس ها داشتن باتری قابل شارژ است زیرا باید بتوانیم در هر مکانی از پارتی باکس استفاده نماییم و محدود به پریز برق نباشیم . 

جنس باتری های پارتی باکس از چیست و کدام نوع باتری بهتر است ؟
باتری های پارتی باکس بهتر است از نوع لیتیوم یونی باشد زیرا ظرفیت بالایی دارند و وزن آنها سبک تر است و البته طول عمر بیشتری نیز دارند.

البته باتری هایی از جنس سرب- اسید و لیتیومی نیز در بازار موجود است که دارای وزن بیشتری هستند و ظرفیت آنها کمتر از باتری های لیتیوم یونی است و همچنین زودتر داغ می شوند.
سرعت شارژ شدنن باتری نیز بسیار مهم است و اگر باتری از قابلیت فست شارژ پشتیبانی نماید یک ویژگی کاربردی مهم است.

5 - وزن پارتی باکس

اگرر قرار باشد به همراه دوستانتان به یک گردش یک روزه بروید یکی از وسایلی که میتوانید با خود به همراه ببرید پارتی باکس است ؛ البته اگر خیلی سنگین نباشد . 

درست است که پارتی باکس یک اسپیکر قابل حمل شناخته می شود اما برخی مدل های آن بزرگ و سنگین هستند و بیشتر به عنوان یک اسپیکر خانگی شارژی شناخته می شوند . 

برای گردش با دوستان یک پارتی باکس 6 یا 8 اینچی که وزن بالایی ندارند بهترین انتخاب است . 

6 - قابلیت TWS در پارتی باکس

دکمه TWS که روی پارتی باکس ها وجود دارد چیست و چه کاربردی دارد ؟
یکی از ویژگی هایی که در پارتی  وجود دارد قابلیت اتصال دو اسپیکر به یکدیگر به وسیله فناوری tws می باشد . 

tws نوعی اتصال بر پایه پرتکل بلوتوث است که به وسله آن دو اسپیکر مشابه به یکدیگر متصل می شوند .

اگر به دنبال صدای بیشتر و صدای استربو هستید می توانید دو پارتی باکس بخرید و آنها را به یکدیگر متصل نمایید و هر کدام را در یک سمت اتاق قرار دهید . 

با توجه به این که دو اسپیکر به وسیله بلوتوث به یکدیگر متصل هستند لذا فاصله دو اسپیکر بهتر است زیر 5 متر باشد.

TWS در اسپیکر

7 - استفاده از میکروفون بی سیم و دکمه Record

یکی از ویژگی های مهیج اسپیکر های Party Box داشتن میکرفون بی سیم است که به وسیله آن می توانید با خواننده آهنگ هم خوانی نمایید ، مجری یک مراسم باشید و یا چالش خوانندگی برگذار نمایید . 

ویژگی دیگری که بسیار شگفت انگیز است قابلیت کارائوکه می باشد که به وسیله آن  می توانید صدای خواننده را حذف نمایید و به وسیله میکروفون روی آهنگ مورد نظرتان خوانندگی نمایید .  

همچنین برخی پارتی باس ها امکان ذخیره صدا دارند و می توانند صدای ذخیره شده را بر روی یک فلش مموری و یا کارت حافظه ذخیره نمایند. 

قطعا این ویژگی در جشن ها و دور همی ها بسیار جالب و دیدنی است و یا برای تمرین خوانندگی و کشف استعداد شما مناسب خواهد بود .

استفاده از کارائوکه

بهترین برندهای پارتی باکس

بهترین برند برای خرید پارتی باکس قطعا JBL می باشد و در آن بحثی نیست اما متاسفانه بسیاری از امکانات نرم افزاری این محصول در ایران فعال نمی باشد .
اما شرکت های دیگری وجود دارند که اقدام به تولید پارتی باکس های با کیفیت نمود اند که قیمتی به صرفه دارند و البته دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند 

در سایت همکار عمده شما می توانید برندهای معتبر تولید کننده اسپیکر را مشاهده نمایید و کالای با کیفیت و دارای گارانتی تهیه نمایید و 

برند های معتبر تولید کننده پارتی باکس عبارتند از :

  • ویکر 
  • میکرولب
  • مکسیدر 
  • جاز 
  • مینگو
  • انرجایزر 
  • کینگ استار 
  • مچر
  • وانمکس 
  • ویکر 
  • میکرولب
  • مکسیدر 
  • جاز 
  • مینگو
  • انرجایزر 
  • کینگ استار 
  • مچر
  • ونوس

تنظیمات بیس و تریبل

یکی دیگر از ویژگی های Party Box  داشتن تنظبماتی برای کم یا زیاد کردن بیس و تریبل آهنگ می باشد . 

صدای بیس یک صدای بم با فرکانس پایین است که اگر خیلی زیاد باشد باعث می شود صدای خواننده به خوبی شنیده نشود و یا قسمت هایی از صدای موزیک را هم پوشانی کند. 

صدای تریبل صدایی جیغ و با فرکانس بالا است که گاهی می تواند گوش خراش باشد ، صدای سوت و یا صدای نازک خواننده های زن شامل این فرکانس صدا هستند.
به دلیل پایین بودن کیفیت بعضی آهنگ ها معمولا صدای تریبل گوش خراش می باشد و باعث می شود که فکر کنید کیفیت اسپیکر شما پایین است اما در واقع می توانید صدای تریبل را کم کنید تا دیگر گوش خراش نباشد . 

دسته و چرخ

البته این یک مورد بسیار حساس و ضروری نمی باشد اما بهتر است که یک  اسپیکر قابل دارای دسته و چرخ برای حمل و نقل راحت تر باشد .
حتی بعضی پارتی باکس ها دارای دو دسته مجزا می باشند که یکی قابلیت جمع شوندگی دارد و همینطور وجود چرخ در زیر آن بسیار کاربردی می باشد.

در هنگام خرید اسپیکر های party box حتما به کیفیت دسته آن توجه نمایید زیرا اگر نتواند وزن اسپیکر را تحمل کند به زودی خواهد شکست و شکستگی هایی مانند این شامل گارنتی نخواهند بود . 

 

پارتی باکس دسته دار و چرخ دار

خرید اقساطی پارتی باکس

در سایت همکار عمده شما عزیزان می توانید به صورت اقساطی اسپیکر پارتی باکس مورد نظرتان را خریداری نمایید . 

برای خرید اقساطی پارتی باکس فقط کافیست عکس چک صیادی خود را برای ما ازسال نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند . 

اقساط خرید 4 ماهه و یا 6 ماهه خواهد بود و پیش پرداخت این طرح 35 درصد می باشد ، همچنین سود ماهانه این طرح فقط 2/5 درصد می باشد . 

دیدگاهتان را بنویسید

انواع اسپیکر

فهرست مطالب این صفحه